Namiestnictwo Harcerek

zjedź w dół

Zlot ZZ-tów w Strasburgu

Zastęp zastępowych Sowa z 2. Drużyny Radomskiej miał okazję uczestniczyć (jako jedyny zz z Polski!) w międzynarodowym spotkaniu zastępowych „UIGSE - European High Patrols Week-End”. Odbył się on w dniach 17-18 listopada w Strasburgu we Francji.

Już w czwartek pojechałyśmy do Krakowa, aby w piątkowy poranek polecieć samolotem do Bazylei. Z lotniska pojechałyśmy Flixbusem do Strasburga, już w drodze nawiązałyśmy pierwsze znajomości ze skautami ze Słowacji. Po dotarciu do mety zwiedzałyśmy najbardziej malowniczą dzielnicę miasta - Petite France. Nocowałyśmy w domu u francuskiej skautowej rodziny. Wieczorem przy wspólnej kolacji miałyśmy okazję poznać miejscową kulturę, delektowałyśmy się tradycyjnym alzackim podpłomykiem – flammkuchen. Rodzina była cudowna, a jedzenie przepyszne.

W sobotę, po wspólnym śniadaniu skautów, rozpoczęła się oficjalna część HP WE. Na początku była gra miejska w Strasburgu, potem pojechaliśmy w część pasma górskiego Wogezy, tam zostałyśmy sparowane ze Szwajcarkami na grę oraz przygotowanie posiłków. Następnie wysłuchałyśmy konferencji komisarza federalnego (Bruno Borde), nauczyłyśmy się kanonu, zjadłyśmy ciepłą kolację (składniki wydawały się dość przypadkowe, ale wyszło w miarę smacznie) i bawiłyśmy przy wspólnym ognisku. Poznałyśmy wiele wspaniałych osób, nawiązałyśmy kontakt z harcerkami i harcerzami z innych krajów. Niestety po wieczornej modlitwie musiałyśmy już wracać. Szkoda nam było opuszczać wszystkich, ale z samego rana miałyśmy busa i potem samolot. W niedzielę popołudniu byłyśmy już w Polsce.

Jesteśmy bardzo szczęśliwe, zapamiętamy ten wyjazd na baaardzo długo! Było cudownie, polecamy każdemu :)